Az autó bemutatása
Az előző oldalon már kiderült, miről is van szó. Amikor vettem a kocsit, akkor interneten rengeteg autót kinéztem, gyönyörűek voltak képen, csak nem kellett volna elmenni megnézni őket... Volt mindenféle... Volt olyan, amelyiknél porrá volt rohadva az első nyúlvány, korábbi sérülés javítása miatt, volt amelyiknek a kipufogó rendszer volt annyira elrohadva, hogy már fém sem nagyon volt benne, olyan is volt, amelyik be sem akart indulni a trafó hiba miatt, amelyiknek majdnem félreborultam az első ülésével, mert el volt törve, illetve volt nullára kopott gumikkal is, volt amelyik egyszerűen úgy rángatta a kormányt, hogy nem lehetett vele egyenesen menni...
Amikor már eléggé untam a dolgot, akkor úgy voltam vele, hogy egyelőre csak úgy spontán nézelődök. Az egyik ilyen nagy csalódás után betértem egy kereskedésbe, mert volt ott két Megane is, egy Berline, meg egy Classic. A Berlin mivel 5 ajtós, praktikusabbnak láttam, így elkezdtem nézegetni. Minimális esztétikai hibát találtam rajta, de elhanyagolható. Elég borsos volt az ára, főleg, mert addig klímásakat néztem olcsóbban, de gondoltam amíg ki nem próbálom, addig nem alkudozom. Magamhoz híven, egyből hajoltam alá elöl-hátul, vizslattam a motorteret, olajat, vizet, kezdett tetszeni a dolog. Indítás. Kicsit furcsán tekerte meg az önindító, az akku feszültsége lehet nem volt túl jó, de beindította rögtön. Szépen járt. Hozzá teszem azért hideg volt kint akkor. Mivel nem számítottak rám, (meg a leömlő is hideg volt), így nem melegítették előttem, szóval hidegindítás volt. Kipróbálgattam benne mindent, Az első autó, amiben minden gomb, azt csinálta, amit kell. Egy dolog nem működött, a két hátsó ajtóban a központi zár, de azt már rutinosan meg tudom oldani, az nem lesz gond. Elindultunk. Puhán jár a váltó, jó a kuplung, bivalyerős a fék, nem húz se jobbra, se balra, fékezéskor sem, jók a lengéscsillapítók, nem kopog a futómű sem. Hm. Teljesen jó... Kis melegedés után, gondoltam csak megnézem hogy megy, meg is lepett, nagyon kellemesen húz, azért csak egy 16 szelepes motor. Jó is lesz. Kis alku, aláírás, és az enyém is. Így indult a sztori.
Itt még a kereskedésben:
A hazaút izgalmas volt, mert az új kocsival több, mint 100km-t kellett megtenni, éjszaka, zuhogó esőben. Itt rögtön kapott tőlem ajándékot a kocsi, elöl-hátul új ablaktörlőket, mert semmit sem láttam. Onnantól mindjárt tisztán láttam. Élveztem az utat, hamar megbarátkoztam a kormányról vezérelhető rádióval is.
Másnap, amikor beindítottam, viszont meglepődtem. Elmúlt a rádió kijelzője. Nem baj, úgyis meg akartam csinálni a két hátsó ajtó zárját, akkor megnézem azt is.
Íme:
Szerencsére csak érintkezési gond volt a csatlakozónál, így azt hamar megoldottam, azóta is vígan működik. :)
A zár probléma nem volt már ismeretlen a számomra, az előző autómmal is így indítottam, többnyire elkoszolódnak, és nem bírja a motor mozgatni a rudazatot. Szépen meg lett puculva a zárszerkezet, megolajozva, a motor is megjáratva egy kis WD40-nel, és mindjárt dolgoztak:
Mivel már minden működött, aminek kell, kapott egy alapos takarítást, kívül-belül, illetve letörölgettem a motorteret is, mivel tiszta volt, így mosni nem sok értelme lett volna.
Mivel anno a kereskedésben olyan furcsán indított és valamelyest ez megmaradt, gondoltam akkumlátor kímélésnek lecserélem az izzókat, az összes belső világításba, és a rendszámtábla világításba is kapott ledeket:
A ködlámpák kaptak Tungsram Gold H1-es izzókat:
A fényszóró meg Osram Night Breaker izzókat, amikkel nagyon elégedett vagyok azóta is:
Ezután jöttek a kemény hidegek. Volt, hogy két nap állás után kint, nem szívesen indult be. Az akku feszültség megfelelő, de mégis nehezen indul. Íme, a hiba oka:
A kis szem is azt mondja jó:
Mint látható, az akku bár gyári, de 35Ah-s... Egy ekkora autóhoz, egy 1.4 16V motorhoz ez kevés... Nem akartam bele túl nagy akkut, viszont fontos volt a magas indítóáram, így a választás egy Varta Black Dynamic-ra esett, 53Ah-val, és 470-es indítóárammal:
Tökéletes választás volt, mostmár kijelenthetem, nagyon szépen teszi a dolgát. :)
Ha már a hidegeknél tartunk, bár a fűtés jó volt, a hőfokjelző mutató üzemi hőmérsékletnél nem vízszintesen állt, ami kicsit zavart, mégha rengetegen azt is mondták, hogy nekik is ilyen, volt, aki teljesen magabiztosan állította, hogy higyjem el neki, hogy annak fentebb kell lennie. Gondoltam, inkább azon bosszankodtam, hogy potyára cseréltem alkatrészt, mint azon, hogy a hülyeségem miatt kopik el a motor. Mivel a termosztát olyan dolog, amiből nem érdemes csak gyárit venni, így meg is vettem méregdrágán:
A vicces, hogy a második képen látszik is picit, hogy ez a használt, ami benne volt... :) Nagyon meglepődtem, hogy milyen szép színe volt, illetve milyen tiszta volt a hűtővíz is. Azért biztos ami biztos ha már le kellett engedni, kapott friss fagyállót, szóval most -35 fokig nem kell aggódnom. :)
A hőfok mutató üzemmelegen termosztát csere előtt:
Termosztát csere után:
Szóval mindenképpen megérte, hiszen végre tényleg tud üzemmeleg lenni a motor.
Mivel én mindig találok valamit, megláttam, hogy kicsit lóg elöl a koptató, ezt gyorsan korrigáltam.
Előtte:
Utána:
Mivel alatta maszatoltam, ahogy a fény felé néztem alatta, észrevettem valamit, ami nem tetszett:
Alá is másztam gyorsan, ez így nem maradhat...:)
És megigazítva:
A már emlegetett hidegek havat is hoztak, így mindenképpen téligumi után kellett néznem. A gumi nálam nagyon fontos dolog, az előző autóimból megtanultam, hogy törekedni kell a legeslegjobbra, hogy ne azon múljon, ha nehéz helyzet adódik. A választásom egy olyan gumira esett, amelyet még olyan jelzővel is illettek, hogy "ez még a függőleges falon is felmegy". Ez a Hankook Icebear W440.
Valami eszméletlen jó gumi. Komolyan. Ilyen jó gumival még nem volt dolgom. Ez tényleg minden körülmények között a legjobbat nyújtja. Ha már meg volt emelve, feltűnt, hogy kicsit lóg hátul a kipufogócső, így ez is korrigálásra szorult.
A probléma megoldására ennek a bilincsnek a lelazítása, kipuff megigazítása, és ismét megszorítása adta a megoldást:
Így mindjárt jobban mutat:
Ha már akna, gondoltam elöl is megnézem közelebbről, mi újság vele:
Az alját látva, a kinti latyak lefolyását levéve, nincs rajta más... Nem folyik az olaj belőle sehol, teljesen jók a motortartó bakok is, egész szép. Az olajszint állandó is mindig benne, még a műszer szerint is:
Lassan idejét éreztem a szűrő cseréknek, így kapott etanolt, az előzőnél is bevált, szépen kioldja a koszt a tankból, és kitiszítja a rendszert. Ezután meg is kapta az újakat, ráfért:
Gondoltam, ha már ez a része tiszta, és mivel néha lement az alapjárat 500-hoz közel, kitakarítom a fojtószelepházat, és az alapjárati motort:
Utóbbinál sajnos nem volt elég a takarítás, mert még rosszabb lett, sajnos abból is meg kellett venni az igencsak borsos árú újat, de megérte, mert azóta tökéletes az alapjárat. :)
A kijelzőről hiányoltam egy dolgot. A magasabb felszereltségűeknél mindnél van külső hőmérséklet kijelzés... Nekem is kellett. :) Utána néztem, vehettem volna gyárit is bele, de van aki gyártott olyat, ami még pontosabb is, sok mindenkinek bevállt, gondoltam nekem is befog:
A bekötése egyszerű, töredéke volt az ára a gyárinak, de a gyári tüskékkel kaptam, amit csak be kellett dugni a csatiba.
Előtte:
Utána:
Azóta is csodásan működik, sőt, még pontos is, néha mutat fals adatot, amikor a tükröt nagyon süti a nap, hiszen gyárilag ott van az érzékelő.
Pár kép a belsejéről, takarítás után, illetve kapott egy könyöklőt, mely kifejezetten kényelmes:
Ennek a látványnak nagyon örültem, vadi új állapotú pótkerék, gumi, emelő...:)
Volt egy plusz kárpit a csomagtartóban, de nem tetszett, a széle az ülés háttámláján:
Mivel szeretem, ha tiszta a kocsi kívül-belül, így van két szett szőnyegem bele, amiket cserélgetek, így mindig kényelmesen ki tudom mosni őket:
:)
Belsőt illetően nem vagyok nagy tuner, még egy korábbi korszakomból volt pár dolgom, és mivel unatkoztam, gondoltam beépítek pár dolgot. Mivel volt a motortérben kapcsoló, így mostmár motorháztető felnyitására kapcsolódik a lámpa, így ha sötétben matatni akarok a motortérben, akkor már látok majd :) :
A rádióját nagyon szeretem, bár hangosan nem szoktam hallgatni, egy kis mélyet hiányoltam, volt egy kis erősítőm, gondoltam beépítem, hátha, ő az, eddig tetszik, pont annyit javult, ami nekem most elég:
Most, hogy visszajött a jó idő, felkerültek a nyári gumik is, bár alufelnit terveztem, egyelőre mégis emellett döntöttem, Nokian NRE:
Pár kép kívülről:
Ha már jó idő, akkor neki láttam a Megane-nal is hasonló projektbe, mint a Clio-val, miszerint az alja is szépüljön egy kicsit, illetve mivel azért csak nem fiatal, kicsit időtállóbb lesz. Szóval jött a kerékjáratok tisztítása, festése, alvázvédőzése, aztán az alja, majd már csak a kipufogó lógott ki a sorból, meg a hővédő lemezek, íme a folyamat:
Kicsit tisztábban a motortér alulról:
Majd jött a festés, alvázvédés:
Kicsit csinosítva:
Védőlemezek lecsiszolva, majd festve:
Volt két kis kavicsfelverődés az elején a jel alatt, azokat eltüntettem:
A kipufogó rendszer így már nagyon kilógott, illetve a hővédő lemezek, szóval azok következtek:
Itt meg már alulról a kocsi:
Jelenleg így áll a kocsi, most pihenőre van fogva, mert most nem használom, de bármikor útra kész legalább, és ha kell, akkor legalább csak tisztán ki kell vele állni a garázsból. :)
Végül, bár nem ezek a legfrissebb képek, de ezek a kedvenceim:
A motorteret még mindig nem mostam le, valam nagyon jól megtervezték, mert szinte semennyire sem koszolódik, csak le kell néha a port törölgetni...:)
Most még azt várom, hogy meglegyen a km, és akkor olajcsere, a kellékek már megvannak, szigorúan a Renault ajánlásával:
Volt még egy kicsi hátra, nem tetszett a hátsó híd lengő része, így még azt lefestettem. Előtte megvizslattam, hogy bírja a festék a kipufogón:
Eddig jónak tűnik. És a hátulja, nagyjából készen:
Update van. Karácsony volt ma... Mint egy kisgyerek úgy bontogattam a dobozokat. Mi volt bennük?
-Meyle kerékcsapágy készlet
-Meyle vízpumpa és tömítés
-Brembo fékbetét készlet
-Ruville vezérműszíj készlet görgőkkel
-Gates hosszbordás szíj
-Impergom stabilizátor szilent pár
Illetve mostmár teljes a kép a Purflux olajszűrővel, Purflux levegőszűrővel, és Elf 5W40 olajjal. Jól néznek ki együtt:
Igaz, még több, mint 2ezer km-t mehetnék a cseréig, de most így egyben ki lesz cserélve minden, bár a kerékcsapágyat még átgondolom, mert csak az én érzékeny fülem hallja a balra kanyarban a minimális morgást, lehet azt még hagyni kéne kicsit futni.
Átgondoltam, ne morogjon, szóval hulljon a férgese, bekerül az új csapágy. :)
Nagyszervíz letudva, 167830km állásnál.Kiderült, hogy a hosszbordásszíj feszítő görgője morajlott már, és tényleg, eddig is csendes volt a kocsi, de most ha állok a lámpánál, akkor a kocsiban nem is nagyon hallatszik, hogy be van indítva, ha nagyon fülel az ember hall valamit, de kiderül, hogy inkább a szomszéd autó motorját hallani. Tetszik nagyon így. :) A Brembó fékkel kicsit jobban fog a fék is, bár eddig is nagyon erős volt, ami hátránya, hogy jobban fékporosodik a dísztárcsa elöl, gondolom puhább a betét, hogy jobban fogjon, cserébe sok a fékpor.
Kicsit a hangzásvilágot fejlesztettem tovább. Egy barátomtól átvettem kb. fél éve egy mélynyomót, kábelszettet, erősítőt, mely látható is a képgalériában az egyéb mappában. Nem vagyok egy nagy hifista, nem is szeretem bömböltetni a zenét, főleg, mert akkor nem hallok semmit a külvilágból. De. Ha már van, mielőtt elkelne, úgy döntöttem beépítem, ha elkel valószínű úgyse lesz többet mélynyomó a kocsiban, így meg legalább kellemes mély lesz bent, s lesz lehetőségem kipróbálni milyen is ez. Szóval mostmár lehet zenét hallgatni. :)
Szépen szól, egész jól szigetel a kocsi, mert kívülről nem nagyon hallatszik, hogy mi van belül...:)
Gondolkodom most az autó eladásán... Ilyenkor az ember elgondolkodik, hogy mennyiért lehet eladni, és neki mennyibe volt...
Nézegettem azt is, hogy mennyiért árulják a hasonló ilyen járgányokat. Az enyém mellett az szól, hogyha most vennék egy ugyanilyet, akkor legalább ennyit rá kellene költeni arra is. Nézegettem, hogy mi mennyi volt...
Kezdődött a termosztáttal, abból ugyan volt utángyártott is, de hozzáértők, akiknek semmilyen érdeke nem fűződött a dologhoz, azt javasolták, ha tartósat és jót akarok, akkor a drága gyárit vegyem.
Termosztát - 12000ft
Fagyálló - 4000ft
Ezután alapjárati moci, van belőle több fajta, ezeket szerencsére bármelyiket meg lehet venni, a legolcsóbbat vettem.
Alapjárati motor - 17500ft
Akku - 15500ft
Benzinszűrő - 3850ft
Pollenszűrő - 1750ft
Külső hőmérő érzékelő - 2000ft
Vezérműszíj készlet - 43500ft
Vízpumpa - 13000ft
Hosszbordás szíj - 4400ft
Fékbetétek - 7800ft
Motorolaj - 8100ft
Olajszűrő - 1250ft
Levegőszűrő - 2400ft
2 stabilizátor szilent - 650ft
Kerékcsapágy - 6900ft
Csak az itt felsoroltak összesen 145250ft-ba kerülnek, és ez csak alkatrész, és a teljesség igénye nélkül...
A szerelőnek ezek szakszerű beszereléséért több, mint 50eft-ot hagytam ott... Az olaj-olajszűrő-levegőszűrő kombinációval így is szerencsém volt, mert Fridcar-nál van jó árban csak, illetve Purfluxot ott lehet kapni, és pont volt alkalmam személyesen megvenni, így még postaköltséget sem kellett fizetnem. A többi dolgot Unix-nál vettem.
És ezek mellett azért még ott vannak az izzók, ablaktörlők, erősítők, ledek, könyöklő, festék, alvázvédő, stb-stb... A téli gumi majdnem 60eft volt...
Így nézve a listát, össze sem merem számolni, hogy összesen eddig mennyit költöttem... Pedig kb. ugyanezt rá kell költeni egy ugyanilyen autóra megvétel után... Sőt, amiket láttam azokra ennek többszörösét is rá kell költeni, hogy az tényleg normális autó legyen. Nekem még a fő mumussal is szerencsém volt, a trafókkal, mert megvétel előtt cserélhették őket gyertyákkal együtt, ez egyértelműen látszott, meg persze már nem a gyári márkát tették bele, ami hamar tönkre megy, hanem Berukat. Nem tudom, hogy mennyiért lehet eladni ezt az autót, egy biztos, ha elviszik a mostani árán is ráfizetés nekem... De jó lenne egy újabba átülni, az elképzelés egy ugyanilyen kasznis, 2003-as, full extrás Megane, 1,8 16V, vagy ha találni, akkor 2.0 16V.
Ráadásul most még beszereztem hozzá két előre-hátra irányban is állítható fejtámlát, így amikor hosszabb útra kell menni, akkor sem fog elfáradni a nyakam benne.:) Szégyen, de most nem tudok képet feltenni, mert nem találom, ami volt róla... :( Készítek majd frisset, és felteszem. :)
A mélynyomó karrierje nem volt hosszú életű a kocsiban. Nagyon kellemesen szól, néha még sok is, de engem nagyon zavar a csomagtartóban, sok helyet foglal. Egy baromi nagy bőröndöt kellett volna ma betennem, ha nincs ott a láda, akkor befér, így meg le kellett hajtani az egyik ülést, meg kivenni a kalaptartót... Szóval, ha már végre nagyobb csomagtartóm van, mint korábban a clio-val, akkor legalább tudjam használni is.
Ígyhát azonnal elvihető megint a láda...:)
Készítettem pár friss képet az autóról, meg közben belekerült pár kellemes kilóméter egy kis kirándulás alkalmával. :) Nagyon élvezetes ezzel az autóval kocsikázni...:)
A korábban ígért képek a fejtámláról, és pár kép belülről:
A szokásos heti mosás után:
A pótféklámpa kicsit zörgős volt, hát ezt nem tűrhettem, így orvosoltam, mostmár az is csendes bent. Kicsi csinosítás a motortéren is történt, lemosni azért még mindig nem kellett:
Lehet nem olyan feltűnő, hogy most mit is csináltam, de ha valaki figyelmes, akkor látja. :)
Fura azért számomra még mindig, hogy ez a motor mennyire nem koszosodik... Itt pl hozzá sem nyúltam még, max letöröltem:
Víz- és olajszint még mindig ott, ahol egykor fel lett töltve, egyszerűen nem tűnik el belőle semmi, sőt, még az olaj is színtelen pedig mostmár van benne csere óta majdnem 2 ezer km. Probléma nélkül teszi a dolgát, hálás kis jószág ez a kocsi. :)
Vettem hozzá felnit. Igaz, nem akart elmenni érte, mert ahogy a kútról kifordultam, elszakadt a gázbovden. Tekintve, hogy vasárnap délután meglehetősen kevés autósbolt van nyitva, így kénytelen voltam ott helyben összerakni valamit. sikerült, mert azt a kb 300km-es utat zavartalanul megtette az ideiglenes megoldással. Azért veszek holnap bovdent, nem hagyom így. :)
Ha már említettem, a lényeg se maradjon le, a felni. 14-es, Melber, nem nagyon akarok nagyobbat, elég kátyus ez az ország. Szépnek szép lenne nagyobb, de így meg remélhetőleg tartós is lesz, nem csak szép. :)
Nemrégiben beépítettem egy szivargyújtó elosztót, így most nem kell a hamutartót nyitva tartani, hogy oda legyen bedugva a transmitter, illetve így mellé be lehet dugni a töltésmérőt, így mindig látszik a pillanatnyi akkufeszültség, leállítva:
És beindítva, hogy lássuk milyen a töltés, és hogy mennyi lett a futásteljesítmény, a felnik hazaszállítása után:
Gondoltam egyet, és visszatettem a kárpitot, ami a csomagtérben pluszban benne volt, amik takarják a hátsó üléseket is, csak védi az eredeti dolgokat, még ha nem is olyan nagyon szép:
A szakadt bovden már kicserélve, mindjárt jobb:
És pár friss kép a kocsiról, tudom, meglehetősen hasonlít az eddigiekre, de ez azt hiszem természetes. :)
A felnik elindúltak a megfelelő úton, már készülnek, a közepüket Renault méretűre kell alakítani, remélhetőleg nemsokára készen lesznek. Persze addig se unatkozzak, találtam is valamit. A jobb oldali ködlámpa sajnos kapott egy kavicsfelverődést, ami okozott pár repedést. :( Igaz, beázni nem ázik be, nem is párásodik, de mégiscsak repedt, így műszakin is szólnának érte:
Kaptam hozzá tűrhető árban másikat, de mivel az új, így fényesebb, és szebb, mint ami rajta van, így viszont a két oldal elütne, ezért párt vettem, hátha lesz valaki, akinek meg a balos kapott kavicsot, így az eredetit meg meghirdetem. Íme az új:
Hamarosan bekerülnek a helyükre, remélem már akkorra a felni is a helyén lesz.
Na, volt ma öröm, kész a felni is, a ködlámpát is beraktam. Csak pár kép, mert tiszta kosz most a kocsi.
Így néz ki:
Közelről a két oldal, hiszen mindkettő vadi új:
Működik is:
Íme a felnikkel, kicsit koszosak, azért a sok folt rajta:
Sokszor fontos lehet, hogy miben változik a kerékméret, amikor felnit, vagy gumit váltunk. A dp-automotive.hu-n megtalálható kerékméret kalkulátorral szépen ki lehet számoltatni:
Itt látszik, hogy a felni szélesebb, és az ET-je 1-el kisebb, vagyis az eredeti kerékhez kintebb fog jönni, 1mm-el. Mivel szélesebb is, ezért jönnek ki azok az eredmények, hogy a külső pereme a felninek 7,35mm-el jön kintebb, a belső pereme meg 5,35mm-el megy beljebb. Ezekkel a paraméterekkel nem kell félnem, hogy a csapágy hamar kikészül. A rugózatlan súly csak kismértékben emelkedett, mert az alufelnik majdnem egy kg-al nehezebbek darabonként az acélfelniktől. Az acélfelnik gumi nélkül picit több, mint 6kg/db súlyúak, míg az alufelnik 7kg/db súlyúak.
A felnik közepe is tűrhetően néz ki, eme filléres dolognak köszönhetően:
Egyelőre ennyi, ha jobb idő lesz, és nem fog esni, akkor majd lesznek képek az összképről, addig is várom a jóidőt. :)
Még pár kép csak úgy:
Volt egy kis probléma a kocsival. Észrevettem, hogy jobbra húz kissé, és már nem teljesen egyenesen áll a kormány, amikor egyenesen megyek. Elvittem a bevállt szerelőmhöz, hogy rakja rendbe. Elkészült. :)
Mindent átnézett rajta, minden alkatrész hibátlan, viszont nem voltak pontosak a futómű értékei. Szóval egyszerűen be kellett állítani, s így már jó. Mostmár egyenesen is megy, a kormány is egyenesen áll, meg legalább átnézték rendesen, így tudom, hogy minden rendben van vele. :)
Az időjárás mostanság nem kegyes a kis autóhoz, az elmúlt 5 napban minden nap kocsit mostam... Meg is untam. A kis autó hűségesen elvitt a World Series by Renault rendezvényre, amit ajánlonk mindenkinek, gondoltam meghálálom ezt a kocsinak. Ma szerencsére volt jó pár óra amikor nem esett, így mosás után kapott egy kis polírozást, a műanyag részeket szilikonnal leápoltam, és szépen beálltam vele a garázsba. Kicsit most pihen, vettem bérletet, felesleges az apró utakra használnom. Közben kigondolom, hogy mit lehetne rajta csinosítani. :)
Neki álltam ma megint. Kiszedtem a pollenszűrőt, bár nem régi, de nemrég egyszer csak egy falevél jelent meg a szellőzőben, kicsit el volt ferdülve, megigazítottam, leporszívóztam a poros felét, illetve kitakarítottam a helyét amennyire csak tudtam. Legutóbb feltűnt egy apró hiba. Nem nagy dolog, de igencsak hasznos dolog gondolta azt, hogy nyugdíjba megy. Elhallgatott a "rajta felejtett világítás" visszajelző sípolója, vagyis a Buzzer relé. A biztosíték tábla fölötti műanyagot kell levenni, és a tábla fölött találhatóak a relék. Ez is ott volt, kivettem, jól megpiszkáltam, akkor egy kicsit működött, de csak nem akart. Gondoltam veszek újat. Potom 7700ft-ért már lehet kapni... Hogyne.:) Irány a bontó. Először erősködött a srác, hogy jó ebbe mind, hozott is egyet rögtön egy Opelból. :) Vicces volt, pontosan fordítva működött, mindig sípolt, kivéve, ha nyitott ajtónál fel volt kapcsolva a lámpa... Jó lesz nekem az eredeti Renault. Szerencsére talált, így azt is kicseréltem. Íme, a sok hűhó tárgya:
Aztán jött a cicoma, legalábbis belül, alapos porszívózás, aztán egy kis kárpittisztító mindenhol, színfrissítés, majd száradás után újra porszívózás, műszerfal ápolás, a szellőzőket is kitakarítottam, minél tisztább levegőt fújjon.
Képek belülről (csak erős idegzetűeknek, mert sokat csináltam :) ):
És a négy ajtó, amiket lehet simogatni, mert plüss révén mindig csíkos, éppen amerre simítom :) :
Ha már az ajtók vannak a képen, akkor megemlítem, hogy hasonlóan mint a Clio-ban, itt is megmaradt az a gyermekbetegség, hogy a belső kilincsek hajlamosak a csavar körül elrepedni, majd törni. Természetesen nekem is a kezemben maradt egy, gondoltam addig előre teszem hátulról, amíg veszek, működött is szépen. Vettem másikat:
Aztán amit hátulról tettem előre, szintén eltört. :( Ekkor gondolkodtam, hogy akkor már veszek egy garnitúrát, elgondolkodtam egy ilyenen:
Végül maradtam a feketénél, ehhez az autóhoz ez nem illene. Így vettem még pár fekete kilincset, mondjuk eleve kicsit csaltam, és belül kicsit megerősítettem a csavarlyuknál, ez most határozottan bírja már egy ideje.
Rájöttem, hogy valamiért nem működik a deréktámasz, azaz mostmár csak nem működött. Egy kis csavar volt kiesve, könnyű volt orvosolni, azóta használom is, teljesen jó, nagyon kényelmes így. Állítottam a lámpákon is kicsit, mert normál helyzetben ha nullára volt állítva a tekerő, akkor eléggé felhordott, mostmár tökéletes, kicsit megolajoztam a zárakat, néha nem árt nekik egy kis gondoskodás. A tank ajtónál gyárilag van két kicsi gumi ütköző, na az nekem elöregedett, vagy nem tudom mi lelte őket, de eltűntek, így bezárva az kis ajtót, a kaszni vonalától bentebb állt, így ezt is megoldottam, mostmár szépen áll.
Rájöttem, hogy kissé lötyög a belső tér világítás elöl középen, mely menet közben pl macskakövön tud zörögni. Hasonló cipóben jártak hátul a rendszámtábla világítás kis búrái, így azokat is leszedtem, szépen megpucultam, és ott is megoldottam a zörgés problémáját. A két rendszámtábla is kapott maga mögé egy vékony szivacs réteget, így most azok is hangtalanok akármilyen vacak az út. Még egy zörgés volt, amire nagyon nehezen jöttem rá, hogy mi. A bibi az volt, hogy 5-en ültünk benne, én meg mindenkivel beköttettem az övet... hátul a középső biztonsági öv nem jól lett felakasztva a helyére vissza, és az egyik csak a műanyag burkolatnak verődött. Probléma megoldva. :) Levezetés képp egy kis ablakpuculás belül, illetve egy két korábbi matrica ragacsának eltávolítása. Folyadék ellenőrzés is megvolt ismét, de ugyanott van az olaj is meg a vízszint is, mint cserekor...
Egy gyors külső mosás, hogy tiszta legyen, mert a közeljövőben hirtelen beütött egy erdélyi út, azután lehet el kell ugrani Komáromba, majd lehet becsúszik egy Balatonlelle. Azért ha lehet nem mindenhová ezzel megyek, sajnálom koptatni, meg akkor megint cserélhetek hamarosan olajat. :)
Képek:
És még valami, ugye visszakerült a csomagtartóba a plusz kárpit, de azért szúrja a szemem a széle, ilyen könnyen eltávolítható, de mégis erős kétoldalú öntapadós szalaggal megoldottam, lehet végig megcsinálom a szélét:
Persze minden kép nagyobban is megtekinthető a képgalériában. :)
Erdély kipipálva, 6,2 literes átlagfogyasztás.:)
Komárom kimarad...
Megláttam egy hirdetést, ugyanazt az autót hirdetik még mindig, amit anno a mostani Megane-om előtt néztem meg. Igen azt, amivel menni se lehetett normálisan, minden baja volt... Csak azóta olcsóbb lett... Szegénynek ezer baja volt...
Ő az:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/renault/megane/renault_megane_1.4_16v_rt-4020400
Valamiért nagyon megtetszettek a kombik, megláttam egy hirdetést, nem volt túl drága, sőt, itt volt közel, gondoltam megnézem, hogy milyen....
Rájöttem így kell ezt csinálni... Azelőtt kell nézni autót, mielőtt még eladnám a régit. Így mielőtt még elpocsékolnám a régit, hamarabb megy el a kedvem a roncshalmazoktól... Megnéztem a kombit, siralmas, illetve ha már volt körülötte rengeteg eladó autó, vagy 5-6 Megane-t megnéztem. Ilyesmiket, volt 5 ajtós, sedan, kombi... Árak tekintetében nem voltam szégyenlős, megnéztem mindet, akár 800, akár 900eft felett volt. Még a 900ezres sem volt olyan, mint az enyém. Azért ezen meglepődtem... Az enyémnek is vannak szépség hibái, de a kínálatban így is jónak mondható. Hozzá kell tenni, hogy itt nem az enyémet akarom magasztalni, hanem szörnyűlködni kicsit, hogy milyen bontószökevényeket akarnak eladni, ráadásul legtöbbjét drágán.
Itt az olcsó kombi amit néztem, a lámpák felettébb csúnyán állnak, sérült volt korábban, testközelből fele ilyen szép sincs, jól áll neki a távoltság, ahogy szokták mondani. Kipufogó szétrohadva, alulról is van már rajta rozsda nem kevés és kábelek is lógtak összegányolva alul, amik a hátsó szondához mentek. A kárpit is elég kopott belülről, szóval nekem ez tárgytalan. Közben levették a hirdetést, egy délután alatt...
Még kettőt hirtelen megtaláltam a használtautón, amiket láttam, ők sem az igaziak...
www.hasznaltauto.hu/auto/renault/megane/renault_megane_classic_1.6_16v_authentique_klima-4956731
alulról nagyon nem volt szép, és még a váltóból is jött az olaj rendesen.
Ez a kis fehér még csak-csak, de ez is mutatott rozsdát alul, a kipuffja is a végét járja, és a vezetőoldali lámpánál amikor néztem a hézagot, akkor arra jöttem rá, hogy a lámpát szinte semmi nem tartja, akár ki lehetne venni, erősebb fékezéskor lehet kiesik:
www.hasznaltauto.hu/auto/renault/megane/renault_megane_1.4_16v_authentique-3756785
Elgondolkodtam azon, hogy hátul tárcsafékesíteni kellene a gépet. Elméletben ki is gondoltam, hogy csak egy másik hátsó híd kellene fékestől, és csak át kell cserélni... Persze... Gyakorlatban rengeteg dolgot kellene cserélni, és egyébként is akinek tárcsa van, azt mondja, inkább dobra cserélné. Nos, mivel erről inkább lebeszél mindenki, így kimarad. A fékem így is első osztályú, nagyon jól fog, azt mondják, nem kellene bántani.
Inkább arra akarnak rábeszélni, hogy klímásítsak. Persze gondoltam erre is, de ahhoz egy komplett külföldi donort érdemes venni. Illetve volt aki nagyon azt mondta, nehogy klímát akarjak bele. Ő meg mindenáron fóliára akart rábeszélni. Azt mondja, hogy kb 40eft-ért körbe lehet az összes üveget fóliázni hővédő fóliával, bizonylattal, elöl teljesen átlátszóakat, hátra sötétebbeket. Nos, ez jól is mutatna, de este nem tudom mennyire zavarna a sötét fólia hátul. Állítólag nagyon sokat jelent hőmérsékletileg. Hát, ezt még egyelőre nem tudom...
Most csak apró update. :)
Nézegettem, hogy kicsit világosan villognak az indexek a kocsin. Gyárilag szinezett izzók járnak bele, amiről a szín el szokott múlni...
A képen látszik is, hogy mlyen amikor egy újat mellé teszek a réginek, ami benne volt:
Mindegyiket kicseréltem újra. Így már szebb.
Amikor mennem kell a kocsival, akkor megesik, hogy földúton megy a kocsi és nem szeretném, hogy kárba menjen az alján végzett munkám. Alaphelyzetben nem is olyan vészes. Egy jó vizes kép, ha már ilyen esős nyarunk van. Szóval üresen:
Nem is olyan régen meg volt az eddigi rekordom, két mázsa a csomagtartóban, na az ilyen:
Természetesen egy évben egyszer van ilyen, hogy ennyire meg legyen pakolva, de hát valamit csak ki kellene rá találni, hiszen biztosítást sem azért köt az ember, hogy folyton balesete legyen, hanem azért az esetleges egy alkalomért, amikor előfordul. Éppen ezért arra gondoltam, hogy mivel magán a rugózáson nem lehet keményíteni, hiszen torziós, és alapban nem is akarok rajta emelni, így a lengéscsillapítóhoz tudok csak nyúlni. A mostani ötlet szerint két gázos új lengéscsillapító valamelyest segítene. Az ilyen alkatrészek általában drágábbak, de bármi, ami a féket, futóművet, kormányművet jobbá teszi, az mindig megéri. Szóval most ez a terv. :)
Meg is van a kiszemelt. :) Holnap már itt lesz, remélhetőleg be is lesz téve. Sajnos az ára igencsak borsos, de ha minden igaz, akkor kitűnő lengéscsillapító. Árat illetően először azt hittem, hogy az ár párra vonatkozik, de aztán kiderült, hogy darabár:
Hát igen. Aki esetleg nem látja a kis képen elég jól (Bárdi Autó), annak írom, hogy 23710ft!!! Szorzó kettő... de ez van, ha jót akar az ember, annak ára van.
A leírás róla:
"Amit a(z) Monroe Reflex lengéscsillapító termékről tudni kell:
Gázos kivitelű lengéscsillapító,
sportos vezetési stílushoz és az átlagosnál nagyobb terheléshez kifejlesztve.
A nagyobb dugattyú sebesség extrém körülmények között is garantálja a megfelelő stabilitást.
Előnyei: Tudományos vizsgálatok szerint kétszer stabilabb, mint a hagyományos lengscsillapítók; Segíti a dőlés és túlkormányzás szabályozását; A legkisebb mozgásra is azonnal reagál; Hosszú élettartam."
Remélem olyan lesz, mint a beharangozója. :)
Na, egyelőre várat magára a beszerelés. :( A felső csavarhoz nincs kulcsom... Valami "sokcsillag" fejű csavar fogja, amihez nincs kulcsom, illetve lehet megfogná a krova, de abból meg a 22-es kicsi rá, a 24-es meg nagy, 23-asom meg nincs. Pedig már nagyon raktam volna befelé őket:
Na, mindegy, így legalább elviszem szerelőhöz, egyébként is azt mondta a boltos, hogy kell róla papír, hogy szerelő rakta be, csak akkor él a két év garancia.
Korábban játszottam ilyen téli gumi nyerős játékban, de sajna a különdíjat húzták először, melyet most sikeresen meg is találtam, és ha már a kezembe akadt, akkor ki is próbáltam.
Végig mértem mindegyik keréken a nyomást, a régimen a télik kicsit engedtek, így rászoktam a rendszeres ellenőrzésre. Rendben volt mind, 2,2 bar mindenhol, a pótkerékben meg a 2,6. Megnéztem az olajat, vizet, minden ugyanott, mint eddig, még mindig szinte átlátszó az olaj színe is. :) Azért ennek tudok örülni. A műszer is megbízható ezek szerint:
Mivel szerelés híjján maradt bőven időm, megejtettem a szokásos heti takarítást kívül belül. Természetesen fényképeztem, ha már kéznél volt a gép, meg így néha sikerül olyan képet is csinálnom, ami jól sikerül, persze olyan kép is készül ilyenkor, amilyen már biztosan van, de elfér... :)
Akkor a képek (nagyobb méretben a képgalériában):
Kívül:
Belülről:
És a moci ismét letörölgetve (de nem mosva :) ):
És végül az a két kép, ami nekem a mostaniak közül legjobban tetszik:
Na, újabb update. Bekerültek az új lengők. Öröm és boldogság :) :
A régiek meg mennek tartaléknak, lenyugdíjazva elteszem őket:
Az újakkal keményebbnek tűnik a rugózás, szóval eddig jónak tűnik. :)
Körbenéztem a gumik mintamélységét is, hogy tudjam hogy állnak:
Több, mint 5,5mm, ez még teljesen jó. Mondjuk a téliké 9mm, de az új, és téli, ez újkorában sem volt 8mm. :)
Egyelőre pihizik a garázsban, most lehet rá mondani, hogy "megkímélt", mert ritkán hozom elő, akkor is csak ha jó idő van, és mindig tisztán teszem el, hogy ne koszosan álljon egy hetet, mostanában ugyanis heti egy alkalommal van használva, tizenpár km-t. Olyankor viszont nagyon jó érzés beleülni úgy, hogy mindene rendben van és szép tiszta. :) Csak a benzin meg ne romoljon benne...:)
Ki lett próbálva az új lengő. :) Egész jó, bár a régi is jó volt, ez most valahogy mégis más. Hullámos úton, amikor hátul van súly, akkor a régivel jobban meglengett, ezzel kevésbé. Szóval tetszik. :)
A lengéscsillapító tényleg jó, és mostanában 6 körüli fogyit mérek. :) Szóval elégedett vagyok. Észrevettem, hogy nekem is szisszen egy nagyot a tank, amikor leveszem a tanksapkát, így a meganeklubbon bevált módszerrel kitakarítottam. Volt ott egy kis sárdarab, ami elzárta a levegő útját. Orvosoltam, mostmár tud szellőzni normálisan. Itt van az instrukció, ha valaki hasonlóban gondolkodik:
Sok új dologról nem tudok mostanság beszámolni, hibamentesen teszi a dolgát, 204km-re 10,59liter benzint kért. :) Most csak takarítani kell...:) A benzintank szellőzése is tökéletes lett, mert azóta nincs szisszenés, nincs vákum a tankban, ennek én is örülök, és az AC pumpa is. :)
Sokan azzal jönnek, hogy a Megane-k azért rosszak, "mert mindig tönkre megy valami a francia elektronikában". Ennek talán van valami valóság alapja, de inkább a Megane II-eseknél, de ott sem a francia elektronika megy tönkre, hanem szinte minden német, és azok, de azok sem azért, mert vacak, hanem egyszerűen a nagyobb mértékű felszereltség miatt több van benne, ezzel növelve a hibalehetőségeket. Ez a dolog csak arról jutott eszembe, hogy ma végre egy elektronikai dolog nem működött megfelelően a kocsin. Persze német gyártmányú az is, a kürt. Egy kutyát szerettem volna az útról elriasztani vele, de csak engem riasztott meg a halk rekettes hangja. A problémát egy perc alatt orvosoltam itthon. A duda a bal első ködlámpa mögött van. Annyi baja volt, hogy megállt benne a víz. :) Szegény a víz alól meg nem tudott kiabálni. A tartó konzol csak egy lemez, azon kellett picit hajlítani, hogy legyen lejtése a dudának, hogy kifollyon belőle a víz. Talán a ködlámpa cserekor hajthattam rajta annyit, hogy pont megállt benne a víz. A víz meg nálam könnyen oda kerül, mert amikor mosom a kocsit, akkor mindig igyekszem a kocsi aljáról is lemosni a sarat, illetve a futóművet érdemes tisztán tartani, meg a kerék belső peremén megragadt sarat sem érdemes otthagyni, hiszen akkor olyan, mintha nem lenne kicentírozva, és rázna az autó nagyobb sebességnél. A lényeg, hogy mostmár ki tud majd folyni a víz. :) Egyébként ezt az esetet leszámítva hibátlanul szeli a kilómétereket. :)
Megint piszkáltam a kocsit. :) Megint egy kis zörgés. Itt volt a bűnös:
Ha konkrét akarok lenni, akkor a kép bal alsó sarkában. :) A sárvédő műanyag lazult ki, konkrétan ami lent belül van fekete műanyag rögzítő, illetve ami kintebb van nagyon picit fentebb fekete műanyag alátétes csavar. Utóbbival meggyűlt a bajom, mert a kaszniba bepattanó műanyag szögletes "anya" körbeforgott, így a csavart lenyisszantottam, a műanyagot kihúztam, és kapott egy ugyanolyat helyette. Szerencse, hogy az ilyen apró műanyag bolhákat, anyákat nem dobtam ki, amikor anno szétszedtem egy donor clio-t. Ezek ilyenkor jól jönnek. :) Nemsokára műszaki vizsga. Kíváncsi leszek, kell-e valamit megcsinálni rajta.
Még két kép csak úgy:
A mostani update a műszaki vizsga. :) Elvittem, beálltak, azt mondták, hogy ez nagyon jó állapotú, minden rendben van, megdicsérték az alját is, azért kicsit büszke voltam a kocsira. :) Szóval immár friss műszakival róhatja az utakat. Megeshet, hogy nem nálam, lehet eladom. Bár nagyon sok ellenzője van a dolognak, én mint korábban is írtam, kombit szeretnék. Megnéztem a választékot, egyelőre nincs megfelelő. Mondjuk ha belegondolok, hogy kezdhetem elölről... Mondjuk jól esik a kocsit szépítgetni, szó mi szó. Na, majd meglátjuk.
Sajnos utolsó update. :( Eladtam. Bár sok embertől kapok miatta, de elment. Rossz érzés. Nagyon. Talán sosem lesz ennyire jó autóm. Legalábbis ilyet venni biztosan nem tudok. az utolsó képek a kocsiról, melyeket készítettem, most felkerülnek. Nem lesz több. :(
Készítettem képet az olajszintről, illetve az olaj színéről.
Az szintmérő pálca letörölve:
Itt pedig olajosan, maximum szinten:
Ezek pedig az utolsó képeim róla:
Reméljük a következő gazdája is annyira fogja szeretni és gondozni mint én. Akkor nagyon hálás kis autója lesz.
The End.